sâmbătă, 11 martie 2017

Cum m-am apucat de citit?


    La Libris găseşti întotdeauna cărţi noi, cele mai dorite sunt la categoria cărţi de beletristicăLa ei transportul este gratuit în toată ţara la comenzile de peste 30 de lei.

 Cărțile sunt oglinzi, vezi în ele ceea ce ai deja înăuntrul tău.
Pentru unii oameni o carte este ceva nesemnificativ, fără rost, iar pentru alții este un tărâm necunoscut spre care pășesc dornici de explorare și de cunoaștere. Aș minți dacă aș afirma că am avut o pasiune pentru citit de mică. Într-adevăr, adoram să lecturez minunatele basme ale copilăriei, chiar și acum îmi face plăcere să le recitesc, însă nu prea mă împăcam cu romanele. Țin minte că în clasele primare mă chinuiam să termin de citit Amintiri din copilărie de Ion Creangă, datorită modului de scris al autorului destul de dificil de citit pentru mine, la vremea aceea.
Întotdeauna am avut această plăcere de a citi, luând-o ca model pe mama mea. Aceasta îmi povestea că bunicul meu nu o lăsa să citească seara, căci a doua zi de dimineață avea școală. Îi era greu să se despartă de cartea începută, curiozitatea de a afla ce se va întâmpla în următoarele pagini atingea cote maxime. Astfel, seară de seară, sub pretextul că doarme, ea se băga sub pătură cu cartea și cu lanterna și nu se oprea până nu ajungea la finalul poveștii. Abia în gimnaziu am cunoscut frumusețea romanelor, când am citit ceva din pură dorință. Țin minte că prima carte ce mi-a sfâșiat sufletul în sensul bun, ce mi-a dat o lecție de viață a fost și a rămas Minunea de R.J. Palacio. Cartea aceasta m-a învățat să nu judec o persoană după aspect, căci frumusețea sufletească rămâne atunci când cea fizică dispare odată cu trecerea anilor. De atunci, mi-am dat seama că fără cărți nu pot deveni un om frumos. Și omul frumos nu este acela care are doar un aspect plăcut, ci acela care are un suflet bun, curat.











 









Cărțile ne oferă gratis lecții de viață, trebuie doar să știm să citim printre rânduri ceea ce vor să ne arate și să le apreciem. Mă bucur că am descoperit tainele cărților, deoarece am descoperit pasiunea mea şiîn acelaşi timp, refugiul meu!




Articol ce răspunde provocării Libris, cu ocazia ediției a XIV-a Târgului Internațional de Carte și Muzică Libris Brașov.

Share:

12 comentarii:

  1. Frumos articolul! Lecturi cu drag in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc! La cât mai multe cărţi citite îţi doresc! ♥

      Ștergere
  2. Ce frumos ai scris! Felicitări! Îți doresc mult succes la concurs! ❤

    RăspundețiȘtergere
  3. Lecturi frumoaseee! :) Și eu m-am apucat de citit, din fericire, și-așa pot face față lucrurilor mai „urâte”, să le spun așa, din viața mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că împărtășim aceeași pasiune! Vorba aceea, cărțile sunt prietenii tăcuți pe care îi avem mereu alături.

      Ștergere
  4. un articol foarte frumos si iti doresc sa ai parte numai de lecturi frumoase

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu tot cu Minunea de R.J Palacio mi-am inceput calatoria in lumea cartilor <3

    RăspundețiȘtergere