vineri, 9 februarie 2018

, , , , , ,

Recenzie: „111 cele mai frumoase poezii de dragoste din literatura română”

Titlu: 111 cele mai frumoase poezii de dragoste din literatura română

Coordonatori: Marius Chivu & Radu Vancu

Data apariției: 8 Februarie 2017

Categorie: Poezie

Colecție: Cuaternar

Format: Hardcover

Numărul de pagini: 208

Editura: Nemira


Descriere

„Cele 111 poeme de dragoste scrise de tot atâția scriitori și scriitoare acoperă nu mai puțin de 230 de ani de poezie românească. Cel mai vechi poem datează din anul 1785, iar cel mai nou, din 2015. Această antologie reflectă o întreagă literatură (poeți clasici și contemporani, celebri și necunoscuți, genii și minori) și totodată oferă nenumărate surprize. Dat fiind conținutul sentimental explicit, recomandăm lectura în intimitatea cuplului; iar pentru o viață publică armonioasă – postarea versurilor preferate pe rețelele sociale!”

Părerea mea


Motivul pentru care am ales să citesc această carte a fost coperta ei. Deși se spune că nu trebuie să judeci o carte după copertă, eu întotdeauna mă las ghidată de instinct. Dacă îmi place aspectul unei cărți, sunt șanse foarte mari ca acea carte să fie pe gustul meu.

Nu mai citisem poezii de foarte mult timp și am simțit că a venit momentul unei astfel de cărți. Chiar dacă sunt adepta romanelor, din când în când îmi place să mai citesc și poezii, cu atât mai mult dacă sunt de dragoste.

Cartea este structurată în trei părți, fiecare parte fiind ilustrată de câteva cuvinte extrase din unele poezii. 

1. Începuturi, împliniri, înălțări
„acum de când te iubesc”

2. Îndoieli, însingurări, încheieri
„dat mi-e să plec din iubire”

3. Întrebări, întoarceri, însemnări
„un adaos la iubire”

Mi s-a părut o idee autentică aceea de a selecta atât poezii vechi (cea mai veche poezie datează din anul 1785), cât și poezii actuale (cea mai nouă din 2016). O carte de numai 208 pagini a reușit să cuprindă în esența ei 230 de ani de poezie din literatura română.

Datorită acestei antologii, am făcut cunoștință cu poeți nemaiauziţi de mine până acum, dar am dat și de câțiva mari clasici de la noi din țară: Mihai Eminescu, Nichita Stănescu, Ana Blandiana, Mircea Cărtărescu, Anton Pann și mai sunt și alții, însă numai aceștia mi-au venit acum în minte.

Se poate citi foarte ușor, în câteva ore, însă eu mi-am dorit să o lecturez încet, să meditez asupra celor citite. Mi-am dorit să nu minimalizez în vreun fel profunzimea poemelor, de aceea am terminat de citit cartea în patru zile. 

Ce nu mi-a plăcut și ce m-a determinat să nu îi dau un rating maxim a fost faptul că la unele poeme, oricât le-aș fi recitit, tot nu aș fi înțeles conținutul din spatele lor, dar vreau să revin asupra lor peste câțiva ani și să îmi dau seama dacă din cauza vârstei mele nu le-am înțeles. 

Această antologie ilustrează cel mai profund sentiment din toate timpurile, și anume iubirea, precum și fericirea, tristețea, suferința, nostalgia, melancolia și meditația interioară.


RATING: 4/5


Sponsorizare


Cartea a fost oferită de Editura Nemira pentru recenzare, cărora le mulţumesc mult!
Dacă v-am convins să o citiţi, cartea poate fi comandată de aici, cu 50% reducere numai astăzi. 
Pentru a fi la curent cu reducerile şi cu apariţiile cărţilor, puteţi urmări noutăţile editurii şi pe pagina de Facebook.


Eu am fost Anelly.
Ne citim data viitoare!
Share:

7 comentarii:

  1. Trebuie să recunosc că nici eu nu sunt adepta poeziilor însă da, rareori un poem e mai mult decât suficient pentru o lectură de seară. Pe mine mă ajută Bacovia în acest sens. O recenzie frumoasă și la subiect, în temă cu sezonul (V-Day).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și Bacovia îmi place mult. Mulțumesc mult, Ioana! Chiar de asta am citit cartea asta acum, în luna iubirii. ❤

      Ștergere
  2. Deci cred că o să cer și eu cartea asta de la editură, căci toată lumea spune lucruri atât de frumoase despre ea și pare așa interesantă. Nu citesc eu foarte multă poezie, dar poate cartea asta mă va face să îmi schimb obiceiul. Frumos conținut în postare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Andrei! Chiar a fost o lectură plăcută. Sper să îți placă și ție. 😇

      Ștergere
  3. Mie mi-a plăcut tare mult cartea. Inițial voiam să-i dau și eu 4 steluțe, dar am zis că nu merită doar pentru că nu am înțeles 2/3 poezii.
    Chiar mi s-a părut interesantă cartea, nu doar pentru poeziile pe care le prezenta, ci pentru proiectul în sine. Vreau să citesc și celelale cărți de genul! :)

    Frumoasă prezentarea! ♥

    xoxo

    RăspundețiȘtergere
  4. Mulțumesc pentru tot Dr. Ellen! După ce te-am contactat pentru a mă ajuta să nu mai divorțez de soțul meu, soțul meu a încetat să mai depună acte de divorț și lucrurile stau mult mai bine. După cum ai spus, tot procesul de divorț a fost anulat, femeia rea ​​care a creat probleme în căsnicia mea a părăsit soțul meu și acum suntem foarte fericiți împreună. Împărtășesc această experiență de viață cu oricine se confruntă cu provocări similare în relația lor, căsătorie sau orice altă problemă. , o puteți contacta pe Dr Ellen pe WhatsApp +2349074881619
    Ea este competentă în următoarele vrăji:
    * vrăji de dragoste
    * vrăji de căsătorie
    * vrăji de bani
    * vrăji de frumusețe
    * Vrăji de noroc
    * Vrăji de atracție sexuală
    * Vrăji de vindecare a SIDA
    * Vrăji de loterie
    * Blestemele elimină imediat vrăjile
    * Vrăji de protecție
    * Vrăji de loterie
    * Vrăji norocoase
    * Vraja de fertilitate
    * Inel de telekineză 💍
    E-mail: ellenspellcaster@gmail.com
    Whatsapp +2349074881619

    RăspundețiȘtergere