marți, 20 februarie 2018

, , , , , , , , , , ,

Recenzie: „Alexandra” (Ultima vrăjitoare din Transilvania, #3) - Cristina Nemerovschi


Titlu: Alexandra

Autor: Cristina Nemerovschi

Data apariţiei: Octombrie 2017 (ediţie cartonată)

Categorie: Ficţiune

Colecţie: Cărţile Arven

Numărul de pagini:
 232

Editura: Herg Benet




Descriere

„Revenită în București după povestea dramatică trăită în satul V., Alexandra observă treptat că acele lucruri pe care le credea rămase în trecut o urmăresc. Viața ei este pe cale să se schimbe din temelii. Tot ce crezuse a fi doar legendă pare acum mai real ca niciodată. Singura care poate lămuri misterul este Aneke, care nu întârzie să reapară în viața Alexandrei, iar secretul tulburător pe care-l va afla adolescenta va fi punctul culminant al întregii ei aventuri în lumea fascinantei contese.

O poveste complicată și captivantă despre nemurire, iubire, prietenie, iertare, alegeri, sacrificii, în care personajele dezvăluie trăsături total neașteptate.

Finalul trilogiei „Ultima vrăjitoare din Transilvania” te va ține cu sufletul la gură până la ultima pagină.”



Părerea mea

Pe de o parte, abia așteptam să citesc acest volum, iar pe de altă parte, îmi doream să nu o fac, pentru că era ultimul volum alături de Alexandra și de personajele din V. Nu îmi doream ca această aventură plină de mister și magie să se încheie, pentru că m-am atașat destul de mult de personaje și îmi venea greu să renunț la ele.

De la primul volum și până la ultimul am simțit o evoluție, literar vorbind, din partea Cristinei Nemerovschi, ceea ce m-a încântat. Dacă primele două volume au fost interesante și mi-au plăcut, cel de-al treilea a fost cireașa de pe tort, i-a dat gust întregii trilogii, ca să spun așa. 

Știi că ai dat de o carte bună atunci când aceasta te ține treaz/ă întreaga noapte, iar pentru mine acest volum a fost atât de captivant, încât am preferat sa îmi termin lectura și mai apoi să mă bag la somn.

* Înainte de a începe să vă povestesc pe scurt (fără spoilere) acțiunea cărții, vă anunț că această recenzie conține și detalii din primele volume. *

În al doilea volum aflăm că pentru a obține nemurirea, Aneke este în stare de orice, chiar dacă asta înseamnă să calce peste cadavre. Însă această dorință are și multe riscuri. Vrăjitoarea Ica îi blesteamă pe cei trei frați fie să trăiască veșnic, fie să moară împreună; unul fără celălalt neavând cum să moară.
Dorindu-și de foarte mult timp, frumoasa Aneke o omoară pe bătrâna vrăjitoare spre finalul volumului doi, însă această acțiune schimbă total blestemul Icăi. Odata cu uciderea ei, și moartea lui Mathias este asigurată, iar blestemul lui ajunge la o a treia persoană care îi va lua locul. 


Pentru că totul are un preț, cum spusese și vraciul Anekei, iar prețul pentru unele daruri nu doar că nu merită plătit, dar nici nu poate fi imaginat fără să ți se înfioare fiecare bucățică mică de carne.”

Pe parcursul ultimului volum, Alexandra are parte de unele evenimente care îi dau de gândit că nu mai este o adolescentă normală: în timp ce gătea s-a tăiat, numai că rana s-a și vindecat imediat. Toate detaliile acestea o fac sa își dorească să o revadă pe Aneke, să o întrebe dacă bănuiala ei este adevărată și să se întoarcă în satul V., deoarece simte de o bună perioadă de timp că locul ei nu mai este în București, alături de mama, sora și fratele ei vitreg cu care avusese cu aproximativ un an în urmă o idilă. Simte că personajele din satul transilvănean au devenit mai importante decat oricine altcineva din orașul ei natal.

Și bineînțeles că cea care devine nemuritoare este Alexandra, tânăra adolescentă ce descoperă treptat, dar are șansa de a redeveni ce a fost, și anume, o muritoare. Din cauza blestemului, Nori - fiica Lorenei -, fata lup, îmbătrânește mai repede decât ar fi cazul, iar moartea ei pare că se apropie cu pași repezi.

„Nemurirea în sine nu e mare lucru – contează doar ființa alături de care alegi să ți-o petreci, spusese Mathias. Eu nu mi-aș fi petrecut-o alături de nimeni altcineva decât el.”
Singura soluție pentru cele două se află în mâinile vraciului Nicolas. El este cel care i-ar putea lua nemurirea Alexandrei și să i-o ofere lui Nori, asta doar dacă cele două vor dori să încerce vraja lui Nicolas...
Alexandra are de ales, fie să redevină o muritoare de rând și să se întoarcă în București unde va încerca să revină la normalitate, fie să își petreacă nemurirea alături de idolul ei, Aneke. Ce va alege? Veți afla numai și numai dacă citiți cartea, eu vă spun doar că veți rămâne surprinși și veți ajunge să vă puneți și voi în locul Alexandrei. Voi ce decizie ați lua?

„Pare că și nemurirea, la fel ca orice viață, e doar un lung și complicat șir de alegeri. Nu se termină niciodată. Nu poți răsufla ușurat niciodată.”
RATING: 5/5


Dacă încă nu ați citit această trilogie, eu v-o recomand cu drag. O trilogie plină de mister și de magie care te ține în priză până la ultima pagină!

* * *

Cartea a apărut la Editura Herg Benet
Poate fi achiziționată online de aici, iar dacă vreți să cumpărați întreaga trilogie - click aici.
Pentru a fi la curent cu noutăţile editurii, vă invit să îi urmăriţi pe pagina de Facebook şi pe contul de Instagram!

Eu am fost Anelly.
Ne citim data viitoare!
Share:

Un comentariu:

  1. Hehe, am citit printre rânduri, deoarece e volumul #3 și chiar nu vreau să aflu multe detalii. Colega mea de blog le citește, cred că ți-am mai spus. Ayay, sunt tare curioasă și eu! ♥

    RăspundețiȘtergere