Recenzie: „Nu te împiedica de mine, te implor!” - Georgiana Vâju

Autor: Georgiana Vâju

Anul apariției: Decembrie 2016

Categorie: Literatura Română

Colecţie: Alfa

Numărul de pagini: 202

Editura: Quantum Publishers

„O relație pasională, ce o consumă și o intoxică, dar de care a căpătat o dependență periculoasă, o aduce pe Ana în pragul confuziei. Dându-și seama că derapează, se internează de bunăvoie într-un sanatoriu pentru a-și trata suferințele sufletului.

Aici îl cunoaște pe Iv, medicul ei curant...”

Despre autoarea romanului

Eu nu scriu de când mă știu; de fapt, habar nu am de când scriu, știu doar că o fac. Îmi plac cuvintele nerostite, cele care prind contur în gând, dar din varii motive rămân captive acolo. Și e păcat, pentru că, de foarte multe ori, se întâmplă ca întreaga noastră ființă să fie concentrată în gânduri fără glas. Ca să prindă viață și cele nerostite, eu le-am eliberat. Și mi-a plăcut, s-au adunat, s-au conturat.”- Georgiana Vâju

Părerea mea

Mi-am dorit cu ardoare să citesc această carte în urma unui citat viral pe care l-am văzut pe Facebook. Mă făcea curioasă, în ciuda faptului că nu ştiam nimic despre carte şi totuşi mă atrăgea atât de mult. Aflând din ce carte este, bineînţeles că am căutat pe internet o poză cu coperta romanului şi am rămas plăcut impresionată de ce am văzut. În clipele ce au urmat mi-am dat seama că trebuie să o citesc.

„Nu te împiedica de mine, te implor!” este un roman de dragoste cu tentă psihologică ce ilustrează sentimentele umane şi se focusează pe ele. Iubirea, pasiunea, dorul, tristeţea şi suferinţa reprezintă amalganul de sentimente prin care trece Ana, personajul principal de altfel, o femeie în vârstă de 32 de ani care, de bună-voie, se internează într-un sanatoriu pentru a-şi reface sufletul. Însă, ce nu ştie ea este că acolo inima ei va deveni mai confuză odată cu apariţia medicului ce o are în grijă.

Cartea este scrisă la persoana I, Ana împărtăşindu-ne toate ideile, sentimentele şi gândurile ce o apasă pe parcursul şederii la sanatoriu şi nu numai. Încetul cu încetul ajunge să îi destăinuie medicului ei motivul pentru care a ajuns în stare de depresie. Ce o adusese pe Ana în pragul suferinţei era o dragoste neîmpărtăşită din trecut, pe care, dorindu-şi să o depăşească, s-a avântat într-o relaţie ce s-a dovedit într-un final a fi toxică, provocându-i o dependenţă incredibil de periculoasă. Între cei doi a fost la început pasiune, dar atât. Ţineau unul la altul, dar nu erau îndrăgostiţi. Mai degrabă între cei doi era o relaţie specială de prietenie.

Ajunsă la sanatoriu, în cabinetul doctorului are o discuţie cu acesta şi aflăm care sunt viciile Anei şi care sunt pasiunile ei.

„― Am vicii. Fumez şi beau găleţi de cafea. Nu consum alcool, măcar atât.

[...]

- După vicii, am tot felul de pasiuni, unele mai domestice, altele mai ciudate: să privesc cerul, gâzele, să văd plantele crescând, săascult susurul apei, să merg desculţă prin ploaie şi prin nisip, să conduc, să ascult muzică la maximum în căşti şi să desenez. Îmi place culoarea albastru şi toate nuanţele din spectrul ei, îmi plac animalele, hainele sport, îmi place să mă port fără machiaj.”

Ivan Dumitru este medicul de cel mult 40 de ani, care are grijă de Ana în cele 4 săptămâni în care pacienta va fi acolo. Ana îl vede ca pe un bărbat misterios, serios şi, deşi doctorul vrea să ascundă de ochii lumii, este şi trist. Ce am apreciat la această secvenţă este sinceritatea pe care o gândeşte protagonista la adresa aspectului fizic al lui Iv. Mai mult chiar, ea apreciază sufletul, nu aspectul fizic care e trecător.

„Abia acum îl vedeam. Era înalt şi avea nişte ochi căprui calzi şi blânzi. Nu era un bărbat frumos să-ţi pice faţa, dar nici urât să dai să fugi, avea un aer de mister, seriozitate şi tristeţe. Părea un suflet bun, eu puteam vedea dincolo de chip, şi acolo era căldură.”

Relaţia dintre Ana şi Iv evoluează treptat; încet, dar sigur. Între ei se leagă ceva mai profund decât relaţia dintre un doctor şi o pacientă. Ba chiar Iv nu îi ascunde faptul că începe să nutrească sentimente pentru ea. Şi ea, de altfel, simte chimia dintre cei doi şi consideră că Iv ar putea fi ancora ce îi va salva sufletul de dependenţa toxică ce nu îi dă pace.

Pe de o parte, Ana simte că nu poate să îi răspundă cu aceleaşi sentimente, din cauza neîncrederii pe care o avea în ea.

Vai, Iv! Să nu te încrezi în mine niciodată. Sunt un dezastru. Şi mai ales, nu te împiedica de mine, te implor! O să-ţi fracturezi sufletul.

Dacă va depăşi starea de depresie în care se află şi dacă vreţi să aflaţi cum va decurge relaţia dintre Ana şi Iv, veţi putea afla doar dacă citiţi cartea. Eu vă recomand să o faceţi, deoarece este o lectură uşoară pe care o citeşti în câteva ore, datorită modului autoarei de a scrie şi vă asigur că, odată ce intraţi în poveste, nu o să mai puteţi să vă opriţi până nu o terminaţi.

Povestea însă nu se va sfârşi la finalul romanului, deoarece urmează să fie publicat volumul al doilea pe care abia aştept să îl savurez din plin, la fel ca şi pe primul.

Mai jos aveţi şi trailer-ul cărţii.

Cartea a fost oferită de Editura Quantum Publishers pentru recenzie. Cartea poate fi comandată de pe site-ul Editura Quantum Publishers.