marți, 26 decembrie 2017

, , , ,

Recenzie: „Homo in fabula” - Mircea Rotaru



Titlu: Homo in fabula

Autor: Mircea Rotaru

Anul apariției: 2017

Categorie: Teatru

Numărul de pagini: 127

Editura: Emia





Părerea mea

Recunosc că nu prea mă dau în vânt după piesele de teatru, de asta nici nu am citit în afară de cele pentru școală. În schimb îmi place să merg la teatru, dar, ca orice om și, mai ales, ca orice adolescent, nu prea am timp de mers la teatru, am alte preocupări. (Asta e, nu dați cu parul!) Prin intermediul cărții lui Mircea Rotaru am simțit că a venit teatrul la mine, cu tot cu scenă, actori și cu decorul. Aseară m-am apucat de această carte, iar câteva ore mai târziu (în jurul orei 1 noaptea) am și terminat-o.
În ciuda numărului mic de pagini, autorul reușește să redea trăirile și gândurile personajelor prin 4 piese aparent simple, dar emoționante prin profunzimea lor.

Cartea este structurată în 4 piese: Stâlpul inocenței, Și Dumnezeu greșește, Un pahar de vin, Ultimul mareșal. Dintre acestea, cel mai mult mi-au plăcut prima și a treia piesă, deoarece pun accent pe trăirile și emoțiile personajelor. În schimb, celelalte adoptă teme mai puțin cunoscute de mine, despre religie, politică și istorie. 


  • În Stâlpul inocenței este vorba despre un tânăr scriitor, Matei, care vrea să își ia viața din cauza iubitei sale infidele, însă planurile îi sunt distruse de către prietenul acestuia, Alex, care îl oprește la timp. Diana, femeia din viața lui Matei, nu se mulțumește doar cu un singur bărbat, așa că umblă din floare în floare, fapt ce îi provoacă suferință lui Matei. Oare cum vor decurge lucrurile între cei doi? Vor putea să găsească o rezolvare?


  • În Și Dumnezeu greșește, Atanasie a ajuns între cele două lumi și are ocazia să poarte o discuție cu Sfântul Petru și cu Dumnezeu. În calitate de muritor, acesta pune uneele întrebări tare interesante, însă răspunsurile la ele sunt și mai și!

  • Un pahar de vin este despre dragoste, trădare și familie. Deși Violeta și Flavius sunt împreună de mai bine de un an și jumătate, mama lui Flavius nu știe de această relație. De frica mamei și de a părerii acesteia, lui Flavius i-a fost teamă să îi spună că Violeta va deveni soția lui. Până la urmă a reușit să își învingă temerile și a invitat-o la o cină pentru a o pune la curent cu viața fiului său. Ce se va întâmplaacolo este palpitant, iar din acest motiv este piesa mea preferată.


  • În Ultimul mareșal se pune accent pe istoria țării, ceea ce pe mine nu prea mă atrage, sinceră să fiu. Această piesă debutează cu discuția aprinsă dintre Horia Sima și mareșalul Ion Antonescu. Prin intermediul acestei piese, noi, cititorii, suntem martorii strategiilor bine-făcute.

Nu vreau să vă spun mai multe despre aceste piese, pentru că, dacă v-aș spune, tot farmecul s-ar risipi.
Așadar, dacă vreți să încercați ceva nou, să ieșiți din zona voastră de confort, vă recomand să citiți „Homo in fabula"!

RATING: 3/5


Sponsorizare

Cartea a fost oferită de autor pentru recenzie. Îţi mulţumesc pentru carte şi mult succes în continuare, Mircea!
Cartea se poate comanda de aici.

Eu am fost Anelly.
Ne citim data viitoare!
Share:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu