duminică, 4 noiembrie 2018

, , , , , ,

Recenzie: „A ta veșnic, Lara Jean” (Tuturor băieților pe care i-am iubit, #3) - Jenny Han

Titlu: A ta veșnic, Lara Jean

Titlu original: Always and Forever, Lara Jean

Autor: Jenny Han

Traducere: Bogdan Voiculescu

Anul apariției: 2017

Categorie: Romance, Young Adult

Colecție: Fiction Connection

Numărul de pagini: 384

Editura: Trei



Descriere

„Lara Jean se bucură de cel mai frumos an la final de liceu la care ar putea spera o fată. E îndrăgostită lulea de iubitul său, Peter; tatăl ei în sfârșit se recăsătorește, cu vecina lor, doamna Rothschild; iar Margot, sora sa, vine acasă pe timpul verii, la momentul potrivit ca să participe la nuntă.
Dar la orizont se întrevăd schimbări. Cu toate că Lara Jean se distrează și lucrează de zor la planificarea nunții tatălui său, nu poate trece cu vederea deciziile de viață importante pe care trebuie să le ia. Cea mai urgentă e alegerea unei facultăți, iar asta îi poate afecta relația cu Peter. A fost de față când Margot a trecut prin aceste chinuri ale maturizării. Acum Lara Jean e cea care urmează să termine liceul, să plece la facultate și să-și lase în urmă familia – și poate chiar și pe băiatul pe care îl iubește.
Atunci când inima și mintea îți spun lucruri diferite, de care dintre ele ar trebui să asculți?”



Părerea mea

A trecut mult timp de când am terminat de citit și ultimul volum al seriei Tuturor băieților pe care i-am iubit”, însă abia acum am puțin timp liber pentru a sta de vorbă cu voi despre această carte.

Mi-a plăcut destul de mult acest ultim volum al trilogiei, însă faptul că urma să mă despart de Lara și de Peter m-a cam întristat puțin mai mult.

Având în vedere că vă povestesc despre cartea a treia, vă avertizez că vor fi menționate și detalii din primele volume, fiindcă altfel nu aș avea cum să fac această recenzie.

Povestea Larei Jean este aproape de final, având în vedere că nu va exista o altă continuare. Protagonista noastră petrece ultimul an de liceu savurând fiecare clipă alături de iubitul ei, Peter Kavinsky. Însă asta nu este tot, căci este anul cel mai important al vieții sale: anul în care trebuie să se hotărască ce va face mai departe, dacă va studia la o universitate din străinătate sau dacă va rămâne aproape de familia și prietenul ei. Ce se va întâmpla în cazul în care va alege să studieze departe de propria casă? Va rezista relația celor doi în ciuda distanței?

La scurt timp după încercarea Larei și a lui Kitty de a-i apropia pe doamna Rothschild și pe tatăl lor, cei doi se îndrăgostesc și se căsătoresc. Lara se străduiește din răsputeri să se afunde în muncă pentru pregătirea nunții, sperând că va mai uita de importantele decizii pe care trebuie să le ia cât de curând.

Hotărârea tinerei este îngreunată în momentul în care primește vestea că a fost acceptată la una dintre cele mai bune facultăți din Carolina de Sud. Deși este copleșită de entuziasm, știe că dacă ar fi să studieze acolo, relația ei cu Peter Kavisky ar putea fi pe muchie de cuțit. De asemenea, Lara a fost de față când sora ei mai mare, Margot, s-a confruntat cu aceeași perioadă a maturității adolescentine, însă Margot a ales să se despartă de iubitul ei și să studieze în Scoția, o țară necunoscută ei, unde a fost nevoită să se descurce pe cont propriu.

Acum a venit rândul Larei de a lua și de a-și asuma propriile decizii, dar ce va decide? Rămâne să aflați voi!

Ultimul volum al trilogiei, „A ta veșnic, Lara Jean”, de Jenny Han, ne prezintă frumoasa poveste de dragoste dintre Lara Jean și Peter Kavinsky, dar și alegerile pe care cei doi sunt nevoiți să le facă atât pentru viața profesională, cât și pentru cea personală.


„Dar obiectul cu adevărat deosebit pe care l-am inclus e scrisoarea mea, cea pe care i-am scris-o cu atât de mult timp în urmă, cea care ne-a apropiat unul de altul. Aveam de gând să o păstrez, dar am simțit că ar fi cumva potrivit să i-o dau lui Peter. Într-o bună zi, toate astea vor fi dovezi, dovezi că am fost aici, dovezi că ne-am iubit unul pe altul. E garanția că, indiferent ce se va întâmpla cu noi în viitor, aceste timpuri ne-au aparținut.”


RATING: 4/5



Îi acord 4 ursuleți, deoarece mi se pare că finalul nu a exprimat atât de mult pe cât m-aș fi așteptat, însă restul cărții mi-a plăcut mult.

Sponsorizare
Cartea a fost oferită de librăria Libmag pentru recenzare, cărora le mulţumesc mult!
Cartea poate fi comandată de aici.
Pentru a fi la curent cu reducerile lor, puteţi urmări noutăţile librăriei şi pe pagina de Facebook.

Eu am fost Anelly.
Ne citim data viitoare!
Share:

2 comentarii: